Dag 3


Tidspunkt

Indhold

Mål

Dag 3




09.00-10.15


Oplæg og diskussion ved Lene Dons

  • Lene er bl.a. fysik-kemi-lærer på Risbjerg Skole, hvor hun underviser vha. metoden.

  • Lene vil dele sine erfaringer med at arbejde med Flipped Classroom.

  • Herefter dialog med Lene.



Kursisten får kendskab til en kollegas flipped classroom-praksis.


Kursisten kan anlægge et kritisk, analytisk blik på kollegas flipped classroom-praksis.



10.15-10.30


Introduktion til Google Analyse

Facebook som kommunikationskanal?


Kursisten forstår, hvordan Google Analyse anvendes som værktøj for understøttende spørgsmål.
Afklaring af kommunikationsform efter  afslutning på kursus.



10.30-11.15


Praktisk arbejde

  • ”Flipning” af allerede planlagt undervisning (medbragte lektioner) – samlede didaktiske overvejelser, produktion af videolektie samt udformning af didaktiske spørgsmål.



Kursisten får udviklet en sammenhængende flipped classroom-lektion med udgangspunkt i tidligere akkumuleret viden og færdigheder.

11.15-12.00


Frokost




12.00-14.30


Fortsat praktisk arbejde

  • ”Flipning” af allerede planlagt undervisning (medbragte lektioner) – samlede didaktiske overvejelser, produktion af videolektie samt udformning af didaktiske spørgsmål.

  • Visning og diskussion af foreløbige egenproduktioner.


Kursisten får udviklet en sammenhængende flipped classroom-lektion med udgangspunkt i tidligere akkumuleret viden og færdigheder.

14.30-15.00


Oplæg og diskussion - fokus på de kommende 14 dage

  • Hvad vil vi gerne have jer til at gøre derhjemme?

  • Forventningsafstemning

  • Hvis der opstår problemer undervejs?

    Deling af materialer?



Kursisten kan gennemføre en eller flere flipped classroom-lektioner i den mellemliggende 14-dages periode.
Comments