Dag 2


Tidspunkt

Indhold

Mål

Dag 2




09.00-09.45


Oplæg: Undervisningsplanlægning med fagligt eksempel



Kursisten forstår, hvordan flipped classroom anvendes som metode i sciencefagene.


09.45-10.45


Praktisk arbejde

  • Didaktisk ”flipning” af allerede planlagt undervisning (medbragte lektioner).


Kursisten kan anvende flipped classroom som metode på sciencefagenes planlægningsniveau.



10.45-11.15

Oplæg: Stilladserende spørgsmål

  • Udvikling af stilladserende spørgsmål til video-lektie.

  • Visning og diskussion af eksempler.

  • Introduktion til Google Forms.



Kursisten forstår funktionen af stilladserende spørgsmål til video-lektien.


Kursisten har kendskab til Google Analyse (Forms) som platform for stilladserende spørgsmål.



11.15-12.00


Frokost




12.00-14.50


Fortsat praktisk arbejde

  • Udvikling af stilladserende spørgsmål med udgangspunkt i tidligere praktisk undervisningsplanlægning.

  • Produktion af en samlet lektion.

  • Visning og diskussion af foreløbige egenproduktioner.


Kursisten får udviklet en sammenhængende flipped classroom-lektion med udgangspunkt i tidligere akkumuleret viden og færdigheder.


14.50-15.00


Opsamling

  • Form

  • Udbytte



Comments