Tidspunkt | Indhold | Mål |
Dag 1/uge 2 |
|
|
08.30-09.00
|
Modtagelse, opkobling på internettet og morgenmad |
Kursisten er koblet på internettet, inden kursus starter. Og har oprettet en Google-konto
|
09.00-09.20 |
Velkommen til flipped classroom-kursus |
Kursisten har kendskab til forskningsprojektets overordnede formål.
Kursisten forstår kursets formål, indhold og form.
|
09.20-09.40 |
Oplæg: 1. praktiske øvelser med videoproduktion |
Kursisten kan producere en læringsvideo med en længde på max 1 minut.
|
09.40-10.10 |
2. praktiske erfaring med videoproduktion. |
Kursisten kan producere en læringsvideo med en længde på max 1 minut samt uploade den på YouTube.
|
10.10-10.30 |
3. praktiske erfaring med videoproduktion. |
Kursisten kan producere en læringsvideo med en længde på max 1 minut samt uploade den på YouTube.
Kursisten kan gøre sig overvejelser om sammenhængen mellem video og læringsmål.
Del dit link i skemaet
Se svar
|
10.30-10.40
|
PAUSE |
|
10.40-11.15 |
Oplæg: Hvad er det nye? |
Kursisten forstår flipped classroom som didaktisk metode.
Kursisten forstår FC-modellen.
Kursisten forstår de medfølgende ændringer i lærer- og elevroller.
|
11.15-12.00 |
Frokost
|
|
12.00-12.45 |
Oplæg Simpel videoproduktion med få værktøjer: Smartphone & tablets Screencast-o-matic Explain Everything Kvalitetskriterier ifm. videoproduktion Visning og diskussion af eksempler
|
Kursisten forstår pc, smartphone og tablet som værktøjer til produktion af video-lektie.
Kursisten har kendskab til modus og modalitet som kvalitetskriterier ved produktion af video-lektien.
|
12.45-14.15 |
Praktisk arbejde Opgave: på flipmetropol.dk/videooptagelse
Del YouTube-link i "Deling af videomateriale".
Se alle svar i regneark. |
Kursisten kan anvende pc, smartphone og tablet som værktøj til produktion af video-lektien.
Kursisten forstår modus og modalitet som kvalitetskriterier ved produktion af video-lektien.
|
14.15-14.40 |
Diskussion |
Kursisterne kan analysere video-lektien som element i en flipped classroom lektion.
|
14.40-15.00 |
Instruktion i brug af Google som arbejdsplatform
Præsentation af lektie
Opsamling |
|